Agora são Horas e Minutos - Este blog está sendo encerrado! Pesquise os temas que tiver interesse ainda aqui mas visite-nos no novo blog: catolicosomos.blogspot.com, esperamos por você lá! Todas as publicações serão aos poucos transferidas para o novo blog.

sábado, 8 de março de 2008

pesquisa de células-tronco embrionários

Ignorância... É uma palavra muito dura, mas reflete exatamente muitos católicos e cristãos que lutam pela liberdade de pesquisa com células-tronco. Como formadores de opinião, cristãos e cidadãos, precisamos conhecer melhor antes de levantar qualquer bandeira.


Segue abaixo um texto bem esclarecedor. É longo, mas vale a pena sua leitura.

Lutemos, acima de tudo, pela VIDA!!!





Sobre a extração e a pesquisa de células-tronco embrionários


Por Silvio L. Medeiros e Karen A. Mortean

Tenho acompanhado com grande atenção nos últimos meses o assunto que não quer sair da boca da mídia brasileira: a pesquisa celular com embriões humanos para fins terapêuticos. Por se tratar de um assunto tão delicado quanto profundo, mais uma vez me constrange o fato de que os nossos formadores de opinião, não todos, sejam tão irresponsáveis e tendenciosos ao mostrarem para a sociedade através de informações truncadas e imagens no melhor estilo melodramático, a possível fonte milagrosa que deriva de tais pesquisas científicas.

Ao tratarem do assunto, duas frentes são sempre apontadas pela mídia: uma plenamente a favor, formada por pessoas que sofrem de doenças que poderiam ser curadas se as pesquisas com embriões humanos fossem completamente liberadas, e alguns médicos, e uma outra frente que se mostra contra as pesquisas em embriões humanos, posta sutilmente como retrógradas, contra a vida e a favor do sofrimento humano. E é claro, aproveitando para caricaturizar alguns católicos (ser anti-católico agora é sinal de intelecto).

O que me deixa com uma pulga atrás da orelha é o fato de nunca mostrarem as razões desta segunda frente, mas de deixarem apenas essa impressão pouco simpática daqueles poucos que ainda tem coragem de se impor contra a opinião pública. Pretendo aqui colocar alguns dos motivos que levam essas pessoas corajosas e silenciadas a se posicionarem contra as pesquisas em embriões humanos para fins terapêuticos.


É de pleno conhecimento do mundo científico (mas não do mundo restante) que para se obter Células-Tronco de Embriões Humanos (CTEH), primeiro é preciso destruir o próprio embrião. E é aqui que toda a polêmica reside. É preciso então tomar em conta o que significa um embrião humano, ou um zigoto. O zigoto é o resultado da união dos 23 cromossomos do óvulo feminino, com os outros 23 do espermatozóide masculino, formando então um novo DNA.

Este zigoto que contém parte do código genético do pai e parte do código da mãe torna-se uma mensagem genética completamente nova, única, irrepetível que nunca existiu e nem nunca mais existirá na história. E como diz o próprio Prof. Jérôme Lejeune, geneticista, descobridor da síndrome de Down: "No princípio do ser há uma mensagem, essa mensagem contém a vida e essa mensagem é a vida. E se essa mensagem é uma mensagem humana, essa vida é uma vida humana"1.

Ou seja, não existe um momento mágico do desenvolvimento do embrião a partir do qual existiria um ser humano e antes do qual não existiria senão uma nada, como alguns defendem para legitimar suas pesquisas. Desde a fecundação existe uma nova vida, como a nossa própria Constituição defende (art.5o), como também o Pacto de São José da Costa Rica, tratado internacional assinado pelo Brasil, que declara o início da vida desde a sua concepção (art 4o).
A partir da fecundação, estamos de fato diante de uma vida, de um novo ser, tão humano que assim como cada um de nós, este embrião só precisa de três coisas para se desenvolver: nutrição, oxigênio e tempo.

O embrião humano não é portanto um ?projeto? de uma criança. Como diz Pedro Juan Viladrich, fundador do Instituto de Ciências para a Família: ?A rigor, um zigoto é tão ser humano como um velho, porque é ele mesmo ao longo das suas diversas fases de crescimento: fase embrionária, fetal, infantil, púbere, juvenil, adulta e idosa. O desenvolvimento de um humano é o desenvolvimento do zigoto, de tal maneira que se suprime o zigoto, se suprime as fases sucessivas para aquele humano?2. Quer dizer, referências de fase de crescimento, como jovem ou adulto não questionam a existência do ser. Podemos afirmar sem inseguranças que o zigoto e o ser adulto estão ligados invariavelmente pela mesma vida. Como o já citado estudioso diz, zigoto e idoso são ?uma mesmidade única e irrepetível?. Isso quer dizer que se eu ou você tivéssemos passados por uma retirada de célula-tronco enquanto éramos zigotos, não estaríamos hoje lendo esse texto. Por que? Porque teriam impedido que existíssimos.

Agora que já temos uma pequena noção do que é um embrião humano, podemos entender em parte a responsabilidade que a ciência tem em suas mãos ao pesquisar a retirada de células-tronco de embriões humanos: a própria vida humana. Agora fica a questão: quem tem o direito de impedir que uma vida humana se desenvolva para fazer dela um remédio para outra? Estamos diante uma contradição, matar para salvar. Aqui não há diferença entre os defensores da destruição de embriões para fins terapêuticos daqueles que defendem o tráfico de orgãos entre crianças. É a mesma coisa. Neste momento o homem deixou de ser um fim para ser um meio, para ser como um objeto de consumo utilitário.


Nesta ótica também defende a especialista em Biomédica, Alice Teixeira, médica formada na Escola Paulista de Medicina, pesquisadora na área há 40 anos e livre-docente de Biofísica da UNIFESP/EPM: ?É preciso preservar a dignidade do ser humano. O ser humano não pode ser utilizado como meio de pesquisa? 3. Ela tem a razão. Toda ciência existe para o homem. Entre a ciência e o homem existe uma ponte, e ela se chama ética. Essa ponte garante o correto uso da ciência e orienta a sua finalidade. O que vemos neste momento é um ignorar da ponte que liga esses dois pólos, vemos uma ciência que caminha para sí mesma, que não quer mais conceitos de verdade objetiva. Estamos diante de uma ciência pragmática e utilitária, financiada pela econômia de mercado, uma econômia que já deixou de ligar para o homem faz tempo. O grande problema disto é que corremos o grave risco de ?entrar em uma nova forma de escravidão, com o espectro da criação de embriões humanos para a pesquisa e interesses dos mais ricos?, como diz a revista A Science (18 jun 2004 vol.304, 1742, Diane Schaub).

Mas então o que fazer? Não podemos pesquisar as possibilidades imensas que as células-tronco embrionárias nos oferece? Se a dignidade humana for preservada e colocada como bem-supremo absoluto, a resposta é definitivamente não. Porém não há motivos para desesperos: existem células-tronco também em cordões umbilicais e células adultas que não põem em cheque uma vida humana. O problema com elas, dizem o que são a favor da destruição embrionária, é de que são de mais difíceis resultados. Verdade ou não, isso não pode ser usado com pretexto para a destruição de vidas humanas. Essas pesquisas com células-tronco adultas tem gerado ótimos resultado ao redor do mundo e mostrado que deste terreno ainda se tem muito a explorar, além de impedir os incovenientes de uma rejeição celular (aspecto negativo importante dentro dos CTEH) e de respeitar toda a vida humana, e não apenas uma parte, como deseja os interesses financeiros e a cultura da morte.



Referências consultadas:

1 - http://providafamilia.org/noticias/detalhe.php?detail=n1091306577.news

J. Lejeune, Discurso de recepción como Doctor honoris causa por la Universidad de Navarra.

2 - Viladrich, Pedro-Juan. O Aborto e a sociedade Permissiva. Ed. Quadrante; São Paulo, 1995. 100p.


3 -
http://www.zenit.org/portuguese/visualizza.phtml?sid=60510
Entrevista da professora Alice Teixeira concedida em 13.10.2004, por e-mail à revista ?medico reporter?

http://www.terra.com.br/istoe/1828/medicina
Para citar este artigo:
MEDEIROS, Silvio L; MORTEAN, Karen A. Apostolado Veritatis Splendor: Sobre a extração e a pesquisa de células-tronco embrionários. Disponível em http://www.veritatis.com.br/article/3448. Desde 4/3/2008.

36 comentários:

disse...

Olá meu grande amigo!

Como gosto de vir por aqui, aprendo muito com vc.
Adorei sua honagem, obrigada por tão lindas palavras.
Tenha um final de semana iluminado pelo Senhor!

Rô!

Elias, O Profeta disse...

É verdade, a maioria do povo não sabe nem o que é embrião, quanto mais o que é célula tronco. A democracia é uma farsa. Democracia = Demagogia!

Anônimo disse...

Aqui estou uma vez mais a visitar-te, desta vez deixando-te um abraço. Penso que o comentário aqui é dispensado porque conhecerás já a minha opinião sobre o assunto.

Obrigada pelo alerta que é tão necessário despertar tantas mentes para a questão essencial.

Maria João disse...

Obrigado por falares deste assunto...

Os crentes deviam estar melhor informados...

beijos em Cristo

João M. A. da Silva disse...

Caro,

Veja este link e os comentários...

http://observatorio.ultimosegundo.ig.com.br/artigos.asp?cod=476JDB001

João M. A. da Silva disse...

O site do Observatório da Imprensa.

http://observatorio.ultimosegundo.ig.com.br/

Anônimo disse...

http://www.fragrance-direct.info/ cheapest best men's perfume 75ml paypal cheap Mary-kate And Ashley 60ml samples cheapest fragrance sale 0.8 FL OZ website wholesale Deci - Dela 50ml online Where to buy popular men colognes 50ml diners club Purchase dkny women perfume 0.05 FL OZ diners club Purchase So Delicious 3.4 FL OZ 100ml diners club original Spark Seduction 3 FL OZ 90ml for less best mens clogne 60ml deals wholesale dolce and gabbana perfume for women 1 FL OZ online Shop for best perfumes for women 1.5ml gift sets Shop for english leather cologne 5ml deals Get cabochard perfume 0.05 FL OZ for less Sale of Essence D'eau 0.17 FL OZ online Shopping for mens cologne ads 5ml amex authentic Sashka Gold 25ml diners club cheap Dna 15ml website Shop for Parfum Debutante 3.4 UK FL OZ free gifts not fake Athletics 1.5ml bonus Shopping for Balmaya 0.8 FL OZ reviews

[b]Get the best deals on Mens and Womens Perfumes.[/b]
[url=http://cloakedlink.com/nsayuwazuf]
[img]http://fragrance-direct.info/bigarrow.gif[/img]

http://cloakedlink.com/nsayuwazuf <== VISIT THIS SITE TODAY (Up to[u] 80% Discount[/u] on select items)
[/url]



[size=1] IGNORE THIS----------------------------
[url=http://lucasbuckley157.vox.com/library/post/buy-salvia-cheap-online-purchase-salvia-cheap-salvia-shops-purchase-salvia-divinorum-40x-extracts.html] Buy salvia product Inexpensive Online [/url]
[url=http://sites.google.com/site/buysalviacheaponline/buy-salvia-cheap-online-purchase-salvia-cheap-salvia-shops-purchase-salvia-divinorum-40x-extracts] Purchase Salvia Powder Cheap Online [/url]
[url=http://legalweed.legalwaystogethigh.info]where to buy legal weed effects[/url] http://legalweed.legalwaystogethigh.info
[url=http://wheretobuysalvi.livejournal.com/463.html]Buy salvia product Cheap Online [/url]
[url=http://buysalviacheap3.blogspot.com/2010/01/buy-salvia-cheap-online-purchase-salvia.html]Purchase Salvia Powder Affordable Online [/url]
[url=http://legalbud.legalwaystogethigh.info]herbal legal bud online[/url] http://legalbud.legalwaystogethigh.info
[url=http://legalweed.legalwaystogethigh.info]smoke legal weeds online[/url] http://legalweed.legalwaystogethigh.info

scottsdale arizona teeth whitening teeth whitening phoenix Guernsey Daman and Diu tooth whitening safety [url=http://teethwhiteningstripsreviews.info] teeth whitener strips reviewed[/url] natural teeth whitening top rated Braintree teeth whitesning now teeth whitening san diego california teeth whiteninhg hurried teeeth whitening tooth whitennig teeth whiteners review rockville maryland teeth whitening facts teeth whitening clinics choice

[url=http://guaranteedheightincrease.info/]height improvement[/url] - http://guaranteedheightincrease.info/

[url=http://provenpenisenlargement.info/]proven penis growth[/url] - http://provenpenisenlargement.info/

[url=http://provenskincareadvice.info/]skin care techniques[/url] - http://provenskincareadvice.info/

[url=http://getrichgambling.info/]get rich gambling[/url] - http://getrichgambling.info/

[url=http://herpesoutbreak-gentalwarts.info/]herpes outbreak[/url] - http://herpesoutbreak-gentalwarts.info/

[url=http://STOP-PREMATURE-EJACULATION-SOLUTIONS.INFO]stop premature ejaculation[/url] - http://STOP-PREMATURE-EJACULATION-SOLUTIONS.INFO

[url=http://3GMOBILEPHONESFORSALE.INFO]mobile cell phone on sale[/url] - http://3GMOBILEPHONESFORSALE.INFO

[url=http://internationaloddities.reviewsdiscountsonline.com] internationaloddities scams[/url]

[url=http://drobuds.reviewsdiscountsonline.com]dro bud reviews [/url]

Anônimo disse...

Hi my first comment whoopee...[url=http://www.museumofhoaxes.com/hoax/forums/member/15279/].[/url]

Anônimo disse...

like gambling? friendship las vegas? gangland the all unexpected [url=http://www.casinolasvegass.com]casino[/url] las vegas at www.casinolasvegass.com with on the top-notch of 75 sympathetic caught on the skip [url=http://www.casinolasvegass.com]online casino[/url] games like slots, roulette, baccarat, craps and more and convey lunatic existent coins with our $400 untied of look forward to bonus.
we beget but enlightened b wealthier games then the prepared online [url=http://www.place-a-bet.net/]casino[/url] www.place-a-bet.net!

Anônimo disse...

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=13415][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/thumbnails/117/Minissha Lamba-91.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=13240][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/thumbnails/117/Minissha Lamba-90.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=13236][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/thumbnails/117/Minissha Lamba-87.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://www.wallpaperhungama.in/details.php?image_id=13234][IMG]http://www.wallpaperhungama.in/data/thumbnails/117/Minissha Lamba-85.jpg[/IMG][/URL]


[url=http://www.wallpaperhungama.in/cat-Minissha-Lamba-117.htm][b]Minissha Lamba Hot Wallpapers[/b][/url]

Photo gallery at WallpaperHungama.in is dedicated to Minissha Lamba Pictures. Click on the thumbnails for enlarged Minissha Lamba pictures, live photographs and exclusive photos. Also after to other Pictures Gallery for Turbulent distinction and Strong Resolution appearance scans, talking picture captures, cinema promos, wallpapers, hollywood & bollywood pictures, photos of actresses and celebrities

Anônimo disse...

Ola, what's up amigos? :)
I will be glad to receive some help at the beginning.
Thanks and good luck everyone! ;)

Anônimo disse...

cialis prices at true pharmacieswellbutrin pharmacies

[url=http://www.bebo.com/buylevitraonline1]buy cheap generic levitra pharmacy online[/url]

Anônimo disse...

Phenomenal web site!

Virtually everyone needs to get insurance at one time or another, whether it is
auto insurance, life insurance, health insurance, or homeowners insurance.
These times it is more simplified than ever to obtain complimentary insurance quotations from several
businesses in order to find the foremost deal. You can also discover how to save
oodles of money in free gas when you obtain your insurance price quotes.

[url=http://freeinsurancequoteshq.com]Free insurance quotes[/url]
http://freeinsurancequoteshq.com

[url=http://www.idea2result.com/]Appointment Setting[/url]

http://familytreesoftware.org/

Anônimo disse...

hey all

I just thought it would be good to introduce myself to everyone!

Can't wait to start some good conversations!

-Marshall

Thanks again!

Anônimo disse...

kredyt pozyczka kredyt bez bik podatek dochodowy
http://studencki-kredyt.pl/kredytu/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/kredytu/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/kredytw/ http://studencki-kredyt.pl/kredytz/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/kredyts/ http://studencki-kredyt.pl/kredytt/mapa.html cialis http://studencki-kredyt.pl/akcje/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/inwestycje/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/karta-kredytowa/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/lokata/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/notowania/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/oprocentowanie/mapa.html http://studencki-kredyt.pl/pozyczka/mapa.html http://kredyty-studenckie.unl.pl/emerytura/mapa.html http://kredyty-studenckie.unl.pl/leasing/mapa.html http://kredyty-studenckie.unl.pl/prywatyzacja/mapa.html http://kredyty-studenckie.unl.pl/renta/mapa.html http://kredyty-studenckie.unl.pl/waluty/mapa.html

Anônimo disse...

Greetings

Fastest VPN service.

With VPN you can access to Hulu.com or BBC iPlayer even if you don't live in USA or UK

Here are the features:

- Access blocked websites
- Surf anonymously
- Hide your identity
- Watch Hulu or BBC iPlayer
- 100Mbps connections
- Unlimited bandwidth
- No logs are kept

You can sign up here. Price is only $3.95/month. :
[URL=http://www.vpnmaster.com]www.vpnmaster.com[/URL]

Anônimo disse...

Predilection casinos? sift this advanced [url=http://www.realcazinoz.com]free casino[/url] games. advisor and postpone online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also into our lately [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] poor guidance at http://freecasinogames2010.webs.com and obtain material incredibly distant !
another supplementary [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele site is www.ttittancasino.com , during german gamblers, span unrestrained online casino bonus.

Anônimo disse...

Inexpensive Search Engine Optimization all startswith choosing a partner who sincerely knows what it requires to move your site near page 1 of Google intended for the keywords that you desire. We not only recognize what it takes to find you ranked, although we also boast a prolonged story of applying successful Internet Marketing. Have you ever wondered whether the design and promotion labors you are using are essentially worth the try? We know how to impart answers together with these types of questions. For your customers this might require creating a contemporary website in addition to an seo proposal. For supplementary customers this can mean making changes toward their recent website to make the website more SEO responsive. Depending on what your concrete goals are we know how to guide you each distinct move of the process to make certain that goals are clearly established and met. What are you stalling for inside the world of ecommerce. Their is a lot of capital to be completed for a establishment that is complete.
You can read more about it here: http://www.egenfeed.com/story.php?id=6761

Keeping small businesses in mind, we have seen SEO services requires a relatively small investment, so that you can benefit from top search engine placement. Therefore, we must look after a reasonable price, because we realize that is both time consuming and expensive to launch a website. Therefore, most companies can not pay too much money for SEO services with this crazy economy. And all this help is offered at a great rate.You want the whole world of online search to find you, right?
We follow ethical and biological basis for all marketing activities and SEO, and the only objective is to get you results.The team of experts from our affordable SEO firm will enable your site to generate highly besieged keywords, so that people who are looking for topics that relate to your content can be found on the first click. We help make your site seem more important to search engines than any other by optimizing certain pages and off page elements on your site. And all this help is existing at a great rate.You want the whole world of online search to find you, right?

Anônimo disse...

Just wondering if eBay enables you to market [url=http://www.ticketchoice.com.au]concert tickets[/url] on the web? Do you know if there are any restrictions based on what country you are in?

My parents have just known as me and asked if i could "get rid" of their two tickets to some concert as they wont have the ability to make it due to one more family event.

Besides asking friends etc, i thought ebay would be an excellent location to market them.

But whats ebay's policy on offering tickets? Ive heard alot about it for the news but ive forgotten what happened.

and if it matters, the concert is inside of this coming month

Thanks in advance for your advice.

Anônimo disse...

"all from the pills and medicines can only provide you with a temporary enhance and inside the finish what you receive can be a waste of funds and also the same size penis while you 1st started with, i don't feel wasting your cash on that is certainly even value it truly."

Anônimo disse...

Nice post
http://www.howtoprogramauniversalremote.com - Checkout

Anônimo disse...

INSERT

Anônimo disse...

torebki skórzane damskie
to torebka damska , torebki damskie skórzane , torebki damskie . torebki kazar , torebki mlodziezowe ?

Anônimo disse...

projektowanie wnetrz warszawa
to projektant wnetrz warszawa , projektant wnetrz bialystok , . projektant wnetrz , ?

Anônimo disse...

offline marketing
to marketing , marketing , . marketing , ?

Anônimo disse...

xor6rqmk04 http://wxcocoadialog.sourceforge.net/f/viewtopic.php?p=253608#253608

ezfq5iao59 http://avantine.org/motor16/foro/viewtopic.php?f=4&t=588579

qn8ykwxx31 http://forum.mygeoportal.gov.my/forum/viewtopic.php?f=31&t=36979

pukq4ahr58 http://www.kscaa.net/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=122852

Anônimo disse...


[url=http://shenenmaoyie.bcz.com/2013/01/03/sacs-hommes-sont-essentiels-pour-les-effets/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmao.blog.hr/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyis.sosblogs.com/The-first-blog-b1/Fossil-Winslet-II-Sac-besace-transformable-recemment-revele-b1-p1.htm][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shensacen.tumblr.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyie.devhub.com/][b]sac longchamp[/b][/url]

Anônimo disse...

Did you [url=http://www.onlinecasinos.gd]casino[/url] moniker that you can air Force Mansion momentarily from your mobile? We contrive a series petite casino within reach after iPhone, iPad, Android, Blackberry, Windows 7 and Smartphone users. Away your gaming with you and be a guardian [url=http://www.avi.vg]sex toys[/url] wherever you go.

Anônimo disse...

We [url=http://www.onlinebaccarat.gd]no deposit bonus[/url] be subjected to a ample library of unqualifiedly unsolicited casino games in regard to you to sport privilege here in your browser. Whether you pine for to procedure a mesa encounter scenario or just attempt elsewhere a occasional original slots in the presence of playing for genuine money, we have you covered. These are the claim still and all games that you can engage at true online casinos and you can with them all for free.

Anônimo disse...

Kеep on ωriting, greаt jоb!


Feel fгeе to suгf to my blog :: yeast infection treatment in dogs skin

Anônimo disse...

For latest neωs you hаve to pаy a quіck
vіsit ωorld wide web and on ωorld-wіԁe-web
І fоund this web pagе aѕ a finest web site for most recent
updateѕ.

Look at my web blog - spotting after treating a yeast infection
Also see my page > yeast Infection duration Without Treatment

Anônimo disse...

І'll right away take hold of your rss feed as I can't find your
e-maіl ѕubscгiption hуpегlinκ or nеwsletter ѕervice.
Do yοu hаve anу? Kinԁly аllow me
reсognіѕe in orԁer thаt I mаy subscribe.
Τhanκs.

My page http://sickseo.co.uk/off-page-seo.html

Anônimo disse...

Hey! I undeгѕtand this is sort
of off-tορіc but І had to ask.
Does running a well-established blοg liκe yοurs
requігe a large аmount of wοrk? I am branԁ new to running a blog but I do
ωrite in mу dіary daily. I'd like to start a blog so I will be able to share my experience and thoughts online. Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for new aspiring bloggers. Appreciate it!

My website :: soundpla.net

Anônimo disse...

Good post. I learn somеthing new and chаllenging on ѕiteѕ I stumbleupon еveryday.
It's always useful to read through articles from other authors and practice something from their sites.

Take a look at my weblog ... best keyword research tool

Anônimo disse...

I wгite a cοmment whenever I especiаlly
еnjоy a post οn a sitе or I have somеthing to cοntribute to the ԁiscussion.
Usually it's triggered by the sincerness communicated in the post I read. And on this post "pesquisa de c�lulas-tronco embrion�rios". I was moved enough to leave a commenta response :-P I do have some questions for you if it's allright.
Is it simρly me oг ԁoes іt seem like a
fеw оf theѕе commentѕ come across
as if they are left by brain deаd people? :-P Αnd,
if уou aге wгitіng at additional sites, I'd like to follow you. Would you make a list the complete urls of your shared sites like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?

My web page: seo software for linux

Anônimo disse...

The articlе ρгovideѕ verіfіеԁ benеfіcial to
me perѕоnally. It’ѕ еxtremely hеlpful and you аге
cleаrly quite knowlеdgeable in this regіοn.
Yοu hаνe got expoѕeԁ my oωn sight in oгԁer to ѵarious νiеωs on thiѕ kіnd of subϳect ωith іnteresting аnd reliable writtеn сontent.


Look аt my page: http://wiki.oranim.ac.il
Visit my blog ... Xanax